Longrevalidatie - Fysiotherapie 90
page-template-default,page,page-id-15940,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Longrevalidatie

Een longziekte (COPD) verandert uw leven. Dagelijkse bezigheden gaan niet meer vanzelf. Het is soms moeilijk te accepteren dat u een longziekte heeft of dat u sneller moe bent en niet meer kunt doen wat u wilt. Longrevalidatie onder begeleiding van een fysiotherapeut kan u helpen om beter met uw longziekte om te gaan en uw conditie te verbeteren

Bewegen geeft lucht

Voelt u zich benauwd bij inspanning? Hebt u last van hoestbuien? U denkt misschien dat het beter is om lichamelijke activiteit te vermijden en daarmee uw benauwdheid te verminderen. Het omgekeerde is echter waar!

Het is juist extra belangrijk dat u beweegt wanneer u chronische bronchitis of longemfyseem hebt (kortweg COPD). Als u minder beweegt, krijgt u juist eerder klachten en nemen uw mogelijkheden steeds verder af.

Tijdens de therapie leert u meer over wat uw longziekte met uw lichaam doet en over hoe u beter om kunt gaan met uw longziekte. En u krijgt tips om aanpassingen te doen in uw leven, waardoor u weer dingen kunt doen die u belangrijk vindt. Naast lichamelijke oefeningen om uw conditie te verbeteren, zoals fietsen of wandelen, leert u bijvoorbeeld beter omgaan met uw energie en ademhalings- en ontspanningstechnieken.

Photo by Bruce Mars